onsdag 3. februar 2010

Spesial: arbeidet på informasjonskontoret

I dette innlegget ønsker jeg å presentere arbeidet mitt som frivillig på informasjonskontoret til Misjonsalliansen i La Paz. Vanligvis jobber jeg sammen med journalist og sjef Arild Vik, men på grunn av uheldige familieomstendigheter for hans del, har jeg til nå i år vært eneste nordmann på kontoret.

Som frivillig på informasjonskontoret har jeg fått gode muligheter til å bli kjent med Bolivia og Misjonsalliansens arbeid her i landet. I løpet av nesten fire måneder har jeg rukket å få alle prosjektområdene, inkludert en tur til Combaya, fire til Sorata, tre til Caranavi og utallige til El Alto.

Rollen min som informasjonsfrivillig er betraktelig friere enn de andre volontørstillingene. Spesielt fleksitida har vært gunstig med tanke på å tilfredstille et stort søvnbehov, og jeg har dratt nytte av kortere reisetid til arbeidet, siden hovedkontoret enn så lenge ligger i La Paz sentrum og ikke på El Alto. På den annen side har flere fredager og lørdager gått bort på reising for å se prosjektene, men dette var en av grunnene til at jeg søkte meg til stillingen.

Jobben min går for det meste ut på å dokumentere Misjonsalliansens arbeide ved å ta bilder og skrive artikler. Mye har blitt publisert på misjonsalliansen.no og ilimitado.no, men jeg har fortsatt til gode å få noe på trykk i bladet Tsjili. Det har vært en del rot i forholdet til dette bladet i høst. Under følger en del linker til artikler jeg har gjort.

Evo tar fatt på ny periode
Nye utsendinger til Bolivia
Julefest på El Alto

Familiekurs på El Alto
Tannstell på skolen
Tonje jobbet som engelsklærer
Kvinnefest på El Alto

HIV/AIDS-dagen
Basar på Casa Alianza
Jordras i La Paz
Introduksjonsuka

57 kommentarer:

  1. Detta lika vi Bendik. Flott når du byr på dæ sjæl. Mer om kontoret ditt!. Je e faktisk ikkje ironisk.

    Misforstått Mann

    SvarSlett
  2. "Jeg har en drøm" ble en gang sagt av en african american.
    Det samme har jeg. Og den går ut på at denne kontor-sketsjen får 1000 kommentarer.

    Jeg er ikke sikker på om det noensinne er gjort før i blogspot's historie. Men det ville vært en fantastisk milepæl.
    -Ja jeg sier ett tusen (1000,-) For å sitere vår gode venn Bob " Kan vi klare det, klart vi kan!", eller Obama "Yes, we can!", eller kiwi-bob " klart det går ann å levva å detta"

    Men for å ha en ting klart. Vi er nødt til å samle krefter her. Her må alle ta i ett tak. Så om man så heter Alexander Simonsen, Lene Wathne, Paula Torrez, Åse-Britt Godø, Birgitte, Simen, Thor William, Tor Vegard, Martine, Torben&Kari, Thomas Østby, Silje "klaus" Østby, Kristin Østby, Per "Rasseball"Ambjørn, Arne Gjone, Kjetil Teien, Tormod Gusland eller Misforstått Mann må vi alle ta i et samlet tak for denne felles sak! For hvis vi alle skriver en 50 innlegg hver så er vi godt på vei.

    Vi kan klare 1000,- Huhei United we stand

    SvarSlett
  3. Merkelig at Thor William havnet "tilfeldigvis" i midten av alle navnene.

    SvarSlett
  4. Hallå Bendik! Åssen går det der nede? Det går kjempebra med meg, damene står i kø. Jeg har forresten gått over til å bruke kondom hver gang nå, uansett hva damene sier. Hadde en litt uheldig episode nyttårshelga, hvor det svulma opp og jeg fikk utslett etterpå. Can't be too safe kammerat! Vi pratas.

    SvarSlett
  5. Hva slags fyr er han Richard egentlig?

    SvarSlett
  6. her kommer et innlegg fra meg. Takk for sist, og takk for at du har lagt ut linker til noen av artiklene du har skrevet. her blir det mye interessant lesing i helga

    SvarSlett
  7. Bare 993 igjen nå folkens!

    Dette klarer vi!

    SvarSlett
  8. Hehe vanvittig bra Nico

    Til deg og Bendik. Håper du har det bra! Snakkas

    SvarSlett
  9. Jeg tillgir deg bendik. Arti og følge med. Her komer inlegg numer 9

    SvarSlett
  10. Vil bare ønske deg lykke til fra Jæren med å få 1000 kommentarer.

    Kanskje dette hadde vært en sak for vg-nett? Hadde jo ikke vært dumt med en sponsor, eller hva?

    SvarSlett
  11. Odd Ivar aka. Oddie15. februar 2010 kl. 12:12

    Hviste ikke at du hang her Tor Johan? lenge siden sist nå.. Hvordan går det forresten på jæren?

    Til Bendik: Konge å følge med på gamle kjente. Kanskje vi sees til sommeren!

    SvarSlett
  12. Hei Oddie; Alt bra med meg og minstejenta. Vi koser oss her på Jæren vettu.
    Du da? Noen jenter i kikkerten?

    Ps! Det heter ikke hviste, det heter viste. Men, men.. pytt sann..

    SvarSlett
  13. :-) Ja du kan spøke.

    Avventer kjæreste foreløpig gitt. Planlegger forresten å ta en tur til jæren for å besøke deg og harald snart. Kan vi ikke plinges?

    Ellers får du ta det med ro. Ikke slit deg ut.
    Mornings Tor Johan

    SvarSlett
  14. Vi snakkes gutta

    SvarSlett
  15. Hei Bendik

    Vi savner deg på solli plass om da'n! Vi får ta oss en skikkelig fest med litt champis og noe sklier når du kommer hjem

    Bro's before ho's, Bendik

    SvarSlett
  16. Hei Bendik

    Jeg satt å tenkte på deg her om dagen. Lenge siden vi lagde hopp i skauen ned mot Monsen. Hva var det nå det het igjen?

    Får du sett noe på hoppgutta i Canada fra Lapaz da?

    SvarSlett
  17. Jon Eivind Stranden15. februar 2010 kl. 13:08

    Hallå Ben

    står te? alt bra med deg? Her står det hvertfall bra te. Jeg har fått meg ny mobil nå da. Den vil jeg også anbefale til deg. Det er en svart hd htc touch telefon. Du bør kjøpe deg den. Du kan få en nye en for 4.580,- uten abonement. Jeg har begynt å selge mobiltelefoner på si skjønner du. Og det er 500,- kr under det du får på el-kjøp. Vil du at jeg skal bestille en til deg?

    SvarSlett
  18. Kristian "DogEatDog"15. februar 2010 kl. 13:17

    Yo Bendikkkk

    Alt bra med deg? vi må finne på noe snart. Skal kanskje til bolivia i påsken med familien.

    fred være med deg!

    SvarSlett
  19. Heizann Bendik

    Jeg vet ikke om du husker meg, men vi hadde matte sammen på videregående. Jeg dumpa over sida de fra en link på facern til Kristian Myhra.

    Gøy å se at du gjør noe med livet ditt. Skal prøve å bli fast skribent her. Larvik Turn rockær!

    SvarSlett
  20. Hei Hei Benner'n

    lenge siden sist. Blitt noen år siden vi var kongane på gølvet på Maxi nå. Så lurte jeg på om du har lyst å bli med meg og Fredrik ut i Viksfjord til sommern?

    SvarSlett
  21. Only 979 to go

    SvarSlett
  22. Hei Bendik

    Ville bare takke for sist og si det at jeg nå har flyttet til Halden, sånn at dere gutta kan ha en hyggelig kveld i "ss-kjeller'n" i Arilds vei når du kommer hjem. Ikke noe problem, bare ikke totaltrash leiligheten...
    Kos deg den siste tida i Bolivia, og kos dere til sommer'n.

    klem Martine

    SvarSlett
  23. Ja, her var det mykje interessant å lesa. Eg likte spesielt godt saka di om kvinnefesten på El Alto. Her heime står det elles berre bra til

    SvarSlett
  24. Halla Bendik, lenge siden sist! I likhet med Lasse Ottesen lurer jeg på om du som er så sportsinteressert får sett på hoppgutta og våre andre medaljekandidater i OL? I dag er det bl.a. alpint superkombi og jaktstart i skiskyting for herrer. Gleder meg vilt! Take care

    SvarSlett
  25. Er det noen som har noen brukte dametruser til salgs?

    SvarSlett
  26. Ja. Jeg tar kr. 399,- for de jeg har brukt i 3 dager. Hvis du vil ha endagstruser er prisen 299,-

    SvarSlett
  27. Jeg tar begge! Nå blire kos i hælja!

    SvarSlett
  28. Det heter hverken/verken(valgfritt) "hviste" eller "viste". Det heter "visste".

    SvarSlett
  29. Det visste jeg vel!

    SvarSlett
  30. Mucho Grande Penis19. februar 2010 kl. 12:51

    Det er deg! ;-)

    SvarSlett
  31. Ser bedfriften går vel,og undercoveret som "hjelpe-arbeider" fungerer.hvor blir det av stoffet mitt?

    Klemz fra Pablo

    SvarSlett
  32. Bendik.

    Når jeg ser deg, blir jeg simpelten Sprø! om jeg snart ikke får deg, vil jeg dø!du er den deiligste jeg har sett!
    utenom den gangen jeg så Tore vik fikk den i Baken av Arve på Internett.

    Kyss fra Tong "glowing taiwan" Po
    Kickboxer 1. 1989 featuring JCVD

    SvarSlett
  33. Hei bendik. Jeg har flyttet fra mann min, fordi jeg ikke lenger klarer å leve uten deg. Vi hadde jo noen gode stunder sammen på barneskolen og på diverse leirer . Det var gylne tider, som jeg vil tilbake til. Jeg håper ikke du har rota alt for mye rundt med bolivianske chikas, eller hva det nå heter.. Jeg trenger en ordentlig mann som kan håndtere en moden kvinne. Jeg vil ha deg! Kommer du hjem i påsken eller må jeg vendte helt til sommeren med å få se deg?

    SvarSlett
  34. Mucho Grande Penis20. februar 2010 kl. 10:14

    Jeg blir veldig kåt av alt dette grisepratet på bloggen din. Noen som har meninger om at jeg bør lette på trykket?

    SvarSlett
  35. Det synes jeg du bør. Men ikke ta bilde samtidig, sånn som red. gjør.

    SvarSlett
  36. Hei Bendik

    jeg vet ikke helt hvem du er, annet enn at du virker som en trivlig kar. Jeg er her mest fordi jeg har hørt det er et bra treffsted av det motsatte kjønn. Hvis du skjønner hva jeg mener?

    Dette er kanskje litt "go fish" men jeg prøver; er det noen andre der ute som sitter å følger med på bloggen nå og er klar for en chat? Helst brudar...

    SvarSlett
  37. Ja, jeg kaster meg ut i det, hvis du fortsatt er her!

    Asl?

    SvarSlett
  38. Hei Jenny, så hyggelig. Må være skjebnen som gjorde at vi kom hit samtidig.

    Jeg er en gladgutt fra Ski. Jeg er nok en del eldre enn deg, men kan vi ikke late som om jeg noenigtrædve?

    Har du forresten kontantkort på mobilen?

    SvarSlett
  39. Hei igjen ;-*

    Heter det ikke at i krig og kjærlighet er alder ingen hindring? Jeg liker dessuten litt eldre gutter, så hvis du er noenogtrædve er det helt topp!

    Jeg har kontantkort men er helt tom på mobilen, og får ikke nytt av mamma før 1 mars...

    Hva driver du med? Du studerer kanskje du?

    SvarSlett
  40. Hei igjen Jenny ;-)

    Det heter vel ikke akkurat krig og alder..men samme kan det være. Fint at du liker eldre menn, for jeg liker yngre kvinner. Så bare der er vi en god match, kanskje?

    Jeg studerer ikke ikke, men jeg har jobba som rørlegger i 30 år. Så du får si fra hvis du trenger en overhaling av røra dine.. :-) Neida, bare tuller... (Men hvis du ikke synes det er tull så kan vi jo se på saken.)

    Men hvor bor du? hvordan kjenner du Bendik?

    SvarSlett
  41. Jeg er ei skiklig oslo-dame, med både mamma og pappa oppvokst her. Og oss er det ikke så mange av lenger.. Vi bor på Nordstrand.

    Jeg kjenner egentlig ikke bendik jeg heller, var bare tilfeldigvis innom på siden da jeg så at du var her...

    SvarSlett
  42. Sier du det ja. :-)

    Så flott at du bor i oslo da. Det er jo ikke langt fra meg, i tilegg så jobber jeg i oslo.

    Men er det sånn at du har lyst til å komme på en romantisk middag til Ski? Jeg har forresten vunnet en del kontantkort du kan få av meg også når du kommer.

    SvarSlett
  43. Det hadde vært hyggelig med middag, men hvordan skal vi treffes?
    Hvis jeg får mobilnr ditt så kan jeg ringe fra hustelefon. Jeg er ledig i morgen. Kan du hente meg evt?

    SvarSlett
  44. Så bra. Men jeg tror det er bedre om jeg ringer deg, så hvis du kan gi meg ditt mobilnr. så kan vi avtale henting i morgen.

    Ps! Ikke det at jeg regner med full pakke på første date, me går du på piller? Jeg må vite det med tanke på om jeg skal handle inn dong eller ei.... ;-)

    SvarSlett
  45. ok, den er god.

    nr mitt er 980 26 778
    ;-) ble litt flau nå, men jeg går på piller, så du trenger ikke handle inn det.

    Hvis du ringer meg med en gang så kan vi ta det fra der

    klemz og snakz

    SvarSlett
  46. snakkas på telefon om to minutter

    klemz og kyss til deg og! :-)

    SvarSlett
  47. Seriøst? (bare jeg som er sjokkert?)

    SvarSlett
  48. Bob,bob, ikkesant? Kommer det noen nye innlegg før kommentar nr. 1000 er her mon tro?

    SvarSlett
  49. Noen frodige binner der ute som ønsker å gå i hi med en på 25?

    SvarSlett
  50. Halo Halo Bendik

    detta er Eirik her. Er det bra med deg? Hadde du hatt mulighet til å kjøpt med noe for oss på vei til Norge? Vi ønsker oss alpakkaull-luer til tvillingene med noe latinamerikansk motiv..

    Snakkes, klemmer fra kalde nord;
    Eirik Monsen

    SvarSlett
  51. Nå er vi ferdig med 5% av jobben, så nå er det bare 95% igjen. Dette går fint. Synes det var et bra forslag å tipse vg-nett. Kan du ta den saken videre tor Johan?

    SvarSlett
  52. Fred Arne Wergeland21. februar 2010 kl. 00:49

    Kåre, det der var ingen hyggelig telefonsamtale. Vær glad jeg ikke er av den typen som tar dette videre til politiet.

    SvarSlett
  53. hehe. nei, Anette. ikke bare du...

    SvarSlett
  54. Kuk og fitte skal sammen sitte

    SvarSlett
  55. Lest "L" av Erlend Loe?

    SvarSlett
  56. Er det noen som har noen truser til salgs? Jeg finner ikke mine.

    SvarSlett
  57. Hei Sønn!

    Alt vell med deg? Vil bare først beklage at jeg ikke får vært her inne så alt for mye. Du skal vite at jeg følger med, men ikke hver dag.. Interessant å følge deg. Så håper jeg vi kan ta en langhelg sammen til sommern til London. Kunne du tenkt deg å vært med på noe sånt? så hører jeg med Simen og. Jeg spanderer..

    SvarSlett