torsdag 22. april 2010

Utflukt til Saltørkenen

Nylig var jeg sammen med besøket mitt fra Norge (mor med mann) på helgetur til Saltsjøen. Saltsjøen ligger sørvest i Bolivia, måler i følge guiden 200 kilometer på langs og rundt 140 på tvers og er en av Sør-Amerikas største turistattraksjoner. Vi reiste på en relativt dyr pakketur, og fikk med i prisen en uforglemmelig togtur og ei natt på et salthotell (se de to nederste bildene). Salthotellet var bygget av "mursteiner" skåret ut av saltblokker, og hadde en formidabel utsikt over sjøen. Selve sjøen var også imponerende, med sitt skarpe sollys og formerlige endeløse sletter av salt.

Jeg beklager den lave aktiviteten i det siste, og lover at det skal ta seg opp noe før jeg vender tilbake til gamlelandet.




4 kommentarer:

  1. Hei Bendik,det var en flott opplevelse.Hele turen vår har vært en opplevelse for livet. Både Bolivia og Peru.
    Nyt de siste ukene i La Paz. Gleder oss til å se deg her hjemme igjen. M&L

    SvarSlett
  2. Vakre bilder, ser deilig ut. Håper på et par skriblerier til før du vender nesa hjemover.

    SvarSlett
  3. Hei. Jeg er desaktivert fra facebook, det er mye annet som må gjøres. ellers kan jeg nås på pah_hvarnes@hotmail.com

    SvarSlett